Over ons

Over ons

WIE IS TEN DIENSTEN?

Ten Diensten is een dienstenchequebedrijf opgericht in 2005 door de PWA’s van Geel, Meerhout en Laakdal, in samenwerking met de OCMW’s van deze gemeenten. Ten Diensten biedt huishoudhulp met dienstencheques aan: poetsen, strijken, boodschappen en herstelwerk. Alle particulieren uit bovengenoemde gemeenten kunnen een beroep doen op onze dienstverlening.

Ten Diensten is erkend als invoegbedrijf. Dit wil zeggen dat we veel aandacht besteden aan laaggeschoolden en langdurig werklozen waarbij we structureel samenwerken met overheden, lokale diensten en andere dienstenchequebedrijven. Dit sluit echter niet uit dat iedereen welkom is om ons poetsteam te versterken.

WAT BIEDT TEN DIENSTEN?

Met het oog op een langdurige tewerkstelling biedt Ten Diensten een aangename werksfeer met correcte arbeidsvoorwaarden voor de werknemers.

 

Voor de werknemers:

  • Vast contract
  • Maaltijdcheques vanaf de eerste dag
  • Telefoonvergoeding
  • Wasvergoeding
  • Kilometervergoeding
  • Geen economische werkloosheid
  • Start met 1 jaar anciënniteit
  • Jaarlijkse opleidingen
  • Werk dicht bij huis

Voor de klanten:

  • Klantencontract: je krijgt een contract waar je de afspraken in kan terugvinden. Zo kan alles op een correcte manier verlopen.
  • Bijkomende kosten: vanaf 1 mei 2022 betaal je per gepresteerde dienstencheque een bijkomende klantenbijdrage van 70 cent.
    Je ontvangt een factuur na elk kwartaal. De eerste afrekening gebeurt in juli. De betaling gebeurt via overschrijving, bij voorkeur via domiciliëring.
    Kies je voor elektronische dienstencheques, communicatie via e-mail én betaling via domiciliëring, dan krijg je een korting van 10 %. Je betaalt dan 63 cent per gepresteerde dienstencheque.
  • Jobcoaches: Zowel voor de regio Geel – Meerhout als voor de regio Laakdal kan u steeds terecht bij de desbetreffende coaches. Zij helpen je graag verder met bestellingen, contracten, moeilijkheden…
  • Vervanging: Indien je huishoudhulp ziek is, proberen we je zo snel mogelijk te verwittigen en indien gewenst een vervanging te voorzien.
  • Weigeringen: Graag op vakantie? Wekelijkse klanten mogen tot 6 keer per jaar gratis annuleren. Voor tweewekelijkse klanten kan dat 4 keer per jaar. Het volstaat om ten minste 1 week op voorhand het kantoor in te lichten. 

HOE WERKT ONZE POETSDIENST?

Dienstverlening

Alle werknemers krijgen een contract van onbepaalde duur met vaste klanten, waar zij wekelijks of om de 14 dagen kunnen gaan werken. De werknemers kunnen mee bepalen hoeveel uren ze willen werken en passen hun uurschema aan in samenspraak met de klanten en de dienst. Ten Diensten is de werkgever en zorgt voor de verplichtingen waaraan een werkgever moet voldoen, alsook voor een arbeidsongevallenverzekering en een verzekering schade toegebracht aan de klant.

Volgende taken kunnen via dienstencheques worden uitgevoerd:

  • Schoonmaak van de woning en de ramen
  • Wassen en strijken
  • Maaltijden bereiden
  • Boodschappen doen
  • Occasioneel naaiwerk

 

AANDACHT VOOR WERKNEMER EN KLANT

Werknemer

Ten Diensten is een sociaal bedrijf met aandacht voor opleiding, begeleiding en opvolging door coaches. De werknemers krijgen in het eerste jaar van de tewerkstelling een opleiding van 3 halve dagen en worden nadien verder begeleid door een jobcoach. De jaren die er op volgen, blijven de werknemers jaarlijks opleidingen krijgen waarin verschillende thema’s aan bod komen. De coach ondersteunt en begeleidt de werknemers op praktisch vlak. Kwaliteit voor de klanten en een goede werksfeer met zekerheid voor de werknemers staan hoog in het vaandel. Er wordt voor alle werknemers werkkledij en werkschoenen voorzien en er gaat aandacht naar omgang met alle werknemers die bij Ten Diensten werken.

 

Klant

Je neemt met de coach van de gemeente waar je woont contact op. Je vertelt ons je wensen, wij noteren dit en we zullen je zo snel mogelijk helpen. Je wordt telefonisch op de hoogte gebracht indien wij een juiste match met een huishoudhulp gevonden hebben. De werknemer maakt een afspraak met de klant om zichzelf voor te stellen en gaat na wat de klant wenst. Er wordt een klantencontract voorzien met duidelijke afspraken. Na de ondertekening van dat contract kan de huishoudhulp opstarten en is de huishoudhulp alsook de klant in orde voor de verzekering. De coach houdt een oogje in het zeil, ook naar de klanten toe. Het is belangrijk dat er een goede verstandhouding bestaat tussen werknemer, klant en Ten Diensten. Indien er zich problemen voordoen, komt de interieurcoach even langs bij de klant terwijl de huishoudhulp aan het werk is. Heeft de coach verlof, dan blijft onze dienst telefonisch bereikbaar en wordt u steeds verder geholpen.